Το The Mastermind αρχίζει με υπόσχεση: κινούμαστε στη Μασαχουσέτη της δεκαετίας του ’70, με τον Josh O’Connor στο ρόλο του JB Mooney, ενός απογοητευμένου ανθρώπου που αποφασίζει να κάνει ένα «μεγάλο κόλπο», να κλέψει τέσσερις πίνακες τέχνης. Η σκηνοθέτις Kelly Reichardt επιχειρεί να αναδομήσει το είδος, αλλά χωρίς τις κλασικές εντάσεις και τις εκρήξεις του είδους. Αντί για δράση, έχουμε υπόγεια μελαγχολία και στοχασμό.
Ωστόσο, η όλη προσπάθεια χάνει τον στόχο της. Το πρόβλημα δεν είναι πως η ταινία δεν έχει τα «καλά» στοιχεία. Η φωτογραφία, η ατμόσφαιρα, η εμφάνιση μιας εποχής, όλα αυτά υπάρχουν. Μένει όμως να αισθανθείς «γιατί» βλέπεις αυτή την κλοπή, «γιατί» να νοιάζεσαι για τον JB. Οι επιλογές που κάνει δεν γίνονται ποτέ εντελώς κατανοητές, η εξέλιξη είναι αργή έως στάσιμη, και το τελικό αποτέλεσμα αφήνει την αίσθηση πως κάτι έλειπε, είτε μεγαλύτερο συναισθηματικό βάρος, είτε πιο δυνατός λόγος ύπαρξης.
Συνολικά, το The Mastermind είναι μια ταινία που βλέπεται οπτικά, αν προτιμάς πιο «ήσυχο» σινεμά. Αλλά δυστυχώς για ‘μένα δεν ανταποκρίνεται ποτέ στις προσδοκίες που έθεσε και είναι μία ταινία που γρήγορα θα ξεχάσω.





