Lost Land – Φεστιβαλικές Κριτικές #1
31 Οκτωβρίου, 2025
Μπορείς να το δεις:
cinema
Lost Land - Φεστιβαλικές Κριτικές #1
Είδος: Δράση
Σκηνοθεσία: Akio Fujimoto
Ηθοποιοί: Shomira Rias Uddin, Muhammad Shofik Rias Uddin
Διάρκεια: 99′
Χώρα: Ιαπωνία, Γαλλία, Μαλαισία, Γερμανία
Καταλληλότητα: Κ-12
Αφού έζησαν σε ένα προσφυγικό στρατόπεδο των Ροχίνγκια στο Μπαγκλαντές, ο τετράχρονος Σάφι και η εννιάχρονη αδελφή του, η Σόμιρα, ξεκινούν ένα επικίνδυνο ταξίδι προς τη Μαλαισία με μια ομάδα συμπατριωτών τους Ροχίνγκια, με την ελπίδα να ξαναενωθούν με τη διασκορπισμένη οικογένειά τους. Περνούν ατελείωτες μέρες σε ένα υπερπλήρες σκάφος λαθρεμπόρων, μέχρι που ένα ατύχημα στη θάλασσα τους αφήνει μόνους και χαμένους στην Ταϊλάνδη. Ωστόσο, η καλοσύνη των Ροχίνγκια που συναντούν στον δρόμο τους και το αδάμαστο πνεύμα τους, τους δίνουν ελπίδα ότι τελικά θα βρουν ένα μέρος που θα είναι σαν το σπίτι τους. Σε σκηνοθεσία του Ιάπωνα Άκιο Φουτζιμότο, η Χαμένη χώρα, με ήρεμη επιτακτικότητα και ανθρωπιστική ματιά, ακολουθεί το επικίνδυνο ταξίδι των παιδιών, αποκαλύπτοντας παράλληλα την αλληλεγγύη των Ροχίνγκια. Με άξονα το θάρρος και την αθωότητα των αδελφών, η ταινία είναι ένα συγκινητικό πορτρέτο επιβίωσης και ελπίδας.
Lost Land – Φεστιβαλικές Κριτικές #1

Την πρώτη ημέρα του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρακολουθήσαμε το -βραβευμένο στη Βενετία- Lost Land του Άκιο Φουτζιμότο. Στην πρώτη πράξη της ταινίας, συναντάμε την εννιάχρονη Σομίρα και τον τετράχρονο αδελφό της Σάφι, παιδιά της κατατρεγμένης κοινότητας των Rohingya, οι οποίοι εγκαταλείπουν έναν προσφυγικό καταυλισμό στο Μπαγκλαντές με σκοπό να φτάσουν στη Μαλαισία, όπου περιμένει ένας θείος τους. Καθώς η πορεία τους ξεκινά, αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της διακίνησης ανθρώπων, δύσκολα ταξίδια με βάρκα, απώλεια ελέγχου και την ύπουλη, καθημερινή απειλή της ζωής τους.


Η ταινία αποφεύγει θορυβώδεις εξηγήσεις και αφήνει τη δράση να μιλήσει, με την κάμερα να πορεύεται δίπλα στα παιδιά. Χειροκίνητη κινηματογράφηση, πολλές φορές στο ύψος τους, που μας βάζει στην εμπειρία τους με έναν τρόπο συμμετοχικό. Δεν υπάρχει καμία διδαχή στην αφήγηση ή κάποια προσπάθεια για πολιτική ερμηνεία. Είναι απλώς δύο μικρά παιδιά που η ζωή τους βυθίζει ξαφνικά στις δυσκολίες.


Η αισθητική και η θεματική της ταινίας αποδεικνύουν πόσο στιβαρός αλλά και ευαίσθητος μπορεί να είναι ο κινηματογράφος όταν στρέφεται στο «μικρό» μέσα στον «μεγάλο» πόνο. Ο σκηνοθέτης Akio Fujimoto, με τη συνεργασία της κοινότητας Rohingya (πάνω από 200 μη επαγγελματίες ηθοποιοί) και με χρήση της μητρικής τους γλώσσας, επιτυγχάνει μια άμεση επικοινωνία με τον θεατή. Το Lost Land είναι μία ταινία για την δύναμη που σου δίνει η ελπίδα και την ανάγκη για αλληλεγγύη. Και ίσως το ελληνικό κοινό να έχει έναν παραπάνω λόγο να δει αυτή την ταινία. Γιατί, όσο μακριά κι αν βρίσκονται οι Rohingya, οι ιστορίες τους δεν μας είναι τόσο ξένες όσο φαίνονται.

Για να μαθαίνετε πρώτοι νέα από τον χώρο του κινηματογράφου ακολουθήστε μας σε Facebook, Instagram, Χ και TikTok.