Hit Man: Η ενδοσκόπηση ενός εκτελεστή
Μπορείς να το δεις:
cinema
Hit Man: Η ενδοσκόπηση ενός εκτελεστή
Είδος: Δράση, Κωμωδία, Crime
Σκηνοθεσία: Richard Linklater
Σενάριο: Richard Linklater, Glen Powell, Skip Hollandsworth
Ηθοποιοί: Adria Arjona, Glen Powell, Roxy Rivera, Austin Amelio, Evan Holtzman, Retta (Marietta Sirleaf)
Διάρκεια: 115′
Χώρα: ΗΠΑ
Καταλληλότητα: Κ-15
Ο Γκάρι Τζόνσον είναι ο πιο περιζήτητος επαγγελματίας δολοφόνος στη Νέα Ορλεάνη. Για τους πελάτες του, είναι σαν βγαλμένος από ταινία: ένας άνδρας εκτελεστής. Αλλά αν τον πληρώσετε για να ξεφορτωθεί έναν σύζυγο ή ένα αφεντικό, καλύτερα να προσέχετε – γιατί δουλεύει για τους αστυνομικούς. Όταν σπάει το πρωτόκολλο για να βοηθήσει μια απελπισμένη γυναίκα που προσπαθεί να ξεφύγει από τον κακοποιητικό σύντροφό της, βρίσκει τον εαυτό του να γίνεται ένα από τα ψεύτικα πρόσωπα του, ερωτεύεται τη γυναίκα και φλερτάρει με την ιδέα να γίνει ο ίδιος εγκληματίας.
Hit Man: Η ενδοσκόπηση ενός εκτελεστή

To Hit Man έκανε την πρεμιέρα του στο περσινό Φεστιβάλ της Βενετίας ενώ στις 4 Ιουλίου θα κυκλοφορήσει στους κινηματογράφος, μπαίνοντας λίγο καιρό αργότερα στην πλατφόρμα του Netflix. Έχει ήδη πάρει διθυραμβικές κριτικές τόσο στο Metacritic και στο Rotten Tomatoes. Κάτι τέτοιο δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη, καθώς στο σενάριο και στη σκηνοθεσία είναι ένας από τους λίγους Αμερικάνους auteur, ο Richard Linklater, γνωστός για την τριλογία των Before (Sunrise, Sunset, Midnight), το Boyhood, το School of Rock και πολλά άλλα. Πρωταγωνιστούν οι Glen Powell (Top Gun: Maverick) και Adria Arjona

 

Γενικότερα οι ταινίες του Linklater δεν είναι για όλους. Δεν ανήκει όμως στην κατηγορία του Λάνθιμου, του Φον Τρίερ ή του Γκασπάρ Νοέ, δεν είναι ότι έχουν περίεργη πλοκή ή στυλ. Αντιθέτως οι ταινίες του είναι απλοϊκότατες σεναριακά και δεν είναι σκηνοθετικά φιλόδοξες. Η μαεστρία του έρχεται στο κομμάτι των διαλόγων και στο πώς κατορθώνει να παρουσιάζει και να αναλύει θέματα που απασχολούν τους ανθρώπους, από την ερωτική τους ζωή μέχρι και τα πιο περίπλοκα φιλοσοφικά θέματα. Κάτι τέτοιο μπορεί να φανεί ανιαρό στο μεγαλύτερο μέρος του κοινού και, παρόλο που θα εκθειάσω την ταινία, δεν είναι ένα film recommendation που θα έδινα στον οποιοδήποτε

Στο Hit Man βλέπουμε τον Gary Johnson (Glen Powell), έναν καθηγητής φιλοσοφίας και ψυχολογίας σε ένα αμερικάνικο πανεπιστήμιο, ο οποίος καταλήγει ως δεύτερη δουλειά/χόμπι να υποδύεται τον επί πληρωμή δολοφόνο για χάρη του τοπικού αστυνομικού τμήματος ώστε να τους βοηθήσει να πιάσουν επίδοξους ηθικούς αυτουργούς. Και κάπως έτσι μπαίνει σε ένα ταξίδι ενδοσκόπησης, στο οποίο συμμετέχουμε ως συνοδοί του. Τι θα πει «να είσαι ο εαυτός σου», ποιος είσαι στην πραγματικότητα; Υπάρχει πράγματι η ταυτότητα -και αν υπάρχει είναι κάτι μόνιμο;

 

Ταυτόχρονα η ταινία ασχολείται και με την πολυδιαστατικότητα της ζωής των ανθρώπων, και τις αντιφάσεις αυτής. Διαφορετικοί ρόλοι του ίδιου ατόμου συγκρούονται μεταξύ τους: Πώς γίνεται ένας στρατιωτικός να είναι βουδιστής και φιλόζωος, πώς ένας άνθρωπος ενδιαφέρεται ταυτόχρονα για κλασικές ανθρωπιστικές επιστήμες αλλά και σύγχρονες θετικές;     

Όπως είναι λογικό, τα θέματα είναι βαριά και δύσκολα. Στο πρόσωπο του Powell βλέπουμε δικές μας ανασφάλειες και συμπεριφορές που επηρεάζουν την ταυτότητά μας, εμποδίζοντάς μας να είμαστε αυτό που πραγματικά θέλουμε.  

 

Κλείνοντας, πρέπει να αναφερθεί ότι στην ταινία απίστευτα σημαντική είναι η χαρισματική ερμηνεία των πρωταγωνιστών, οι οποίοι απογείωσαν αυτό το μαγευτικό σενάριο. Όσον αφορά το οπτικό κομμάτι, όπως συνήθως ο Linklater μας αποδεικνύει ότι λατρεύει την απλότητα. Δεν κάνει κάτι που θα εντυπωσιάσει γιατί δεν χρειάζεται, καθώς η ταινία πατά και χτίζει πάνω στη σκέψη. Το Hit Man θα μπορούσε (και ίσως θα έπρεπε) να προβάλλεται σε διαλέξεις πανεπιστημίων, ιντριγκάροντας το κοινό να ασχοληθεί περισσότερο με τα θέματα που ο Linklater «συζητά».    

Για να μαθαίνετε πρώτοι νέα από τον χώρο του κινηματογράφου ακολουθήστε μας σε Facebook, Instagram, Χ και TikTok.