H Αρπαγή – Κριτική
28 Μαΐου, 2024
Η Αρπαγή
Είδος: Δράμα
Σκηνοθεσία: Iris Kaltenbäck
Σενάριο: Iris Kaltenbäck, Alexandre de La Baume, Naïla Guiguet
Ηθοποιοί: Hafsia Herzi, Alexis Manenti, Nina Meurisse
Διάρκεια: 97′
Χώρα: Γαλλία
Καταλληλότητα: Κ-15
Η Λίντια είναι μια μοναχική μαία με μοναδική φίλη τη Σαλομέ, η οποία της ανακοινώνει ότι περιμένει παιδί. Η Λίντια την προσέχει καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και τη βοηθάει σ’ έναν δύσκολο τοκετό. Η ίδια έχει χωρίσει από τη σχέση της και έχει γνωρίσει τον Μίλος, με τον οποίο έχουν περάσει μαζί ένα βράδυ. Μήνες αργότερα, οι δυο τους θα συναντηθούν τυχαία κι εκείνη θα κρατάει το μωρό της Σαλομέ στην αγκαλιά της. Του ανακοινώνει πως είναι δικό της, ενώ του επιφυλάσσει και μερικές ακόμα σοκαριστικές εκπλήξεις.
H Αρπαγή – Κριτική

Ένα ψυχολογικό θρίλερ με βαρύγδουπο story, μία μαία που κλέβει το βρέφος της φίλης της.

Για να κατανοήσουμε τη Λίντια, την πρωταγωνίστρια και πώς τελικά έφτασε στην αρπαγή του μωρού της φίλης της για να χαρεί την ζεστασιά της αγκαλιάς του βρέφους, έστω και στα ψέματα, θα πρέπει πρώτα να αναλογιστούμε τι σημαίνει για μια γυναίκα «μητρότητα» και να διαβάσουμε άρθρα από γυναίκες που δεν θέλουν να γίνουν μάνες και πώς αντιμετωπίζονται αυτές από το κοινωνικό σύνολο.

 

Θέλω με αυτό να επισημάνω ότι οι κοινωνικές ταυτότητες της μητρότητας είναι τόσο ισχυρές και κλειδωμένες με το κλειδί της απόγνωσης για κάποιες που δεν μπορούν να τα καταφέρουν ή για αυτές που δεν θέλουν ή ακόμα και για αυτές που φοβούνται να εκφράσουν τα συναισθήματα τους και ζουν δουλεύοντας συνεχώς για να αισθανθούν ότι είναι ζωντανές.

Πόσο μάλλον η Λίντια που κάθε μέρα βλέπει την ευτυχία που προσφέρει η μητρότητα και το κύρος που δίνει στη γυναίκα που ακολουθεί την πεπατημένη του «παντρεύτηκα, γέννησα και τώρα ζω». 

 

Η Λίντια ζει σαν συμπληρωματική στη ζωή της φίλης της, Σαλόμε, όμως ποτέ δεν μίλησε για τα συναισθήματα της μοναξιάς της, δεν άνοιξε τη ψυχούλα της. Γι’αυτό προτίμησε να μπει σε μια φούσκα προσομοίωσης κοινωνικής προσαρμογής παρασύροντας όλους σε ένα κύκλο βίας και υποψίας.

Κάποτε έκανα βόλτα στην Αριστοτέλους με ένα φίλο μου από την Αφρική και το ανιψάκι του. Όλοι με κοιτούσαν και χαμογελούσαν. «Ααα! Τι ωραίο ζευγάρι» έλεγαν οι περαστικοί, και όσο ένιωθα τον θαυμασμό τους τόσο φούσκωνε η ψυχή μου.

Τρελές σκέψεις μου έρχονταν. Αναρωτήθηκαν αν πρέπει να φύγουμε έτσι όπως ήμασταν σε ένα έρημο νησί.

Ναι, μια λεπτή γραμμή χωρίζει το πρέπον, το σωστό, το υγιές, από το τρελό.

 

Συνήθως εγώ περπατάω επάνω σ’ αυτή τη γραμμή και σκουντουφλάω μια μέσα μια έξω! Μήπως πρέπει…;

 

«Πρέπει». Ο πιο άδειος λόγος μέσ’ στην απέραντη κενολογία της ανθρώπινης γλώσσας.

Μ. Καραγάτσης

23 Ιουνίου 1908 − 14 Σεπτεμβρίου 1960

Γιούγκερμαν 

Για να μαθαίνετε πρώτοι νέα από τον χώρο του κινηματογράφου ακολουθήστε μας σε Facebook, Instagram, Χ και TikTok.